diumenge, 19 de febrer de 2012

Carnaval, carnavaaal! Carnavaaal te quieeero!

Ens heu enganxat! Sí, ahir vam anar de carnaval! Però que consti que vam deixar el programa enllestit però que per vés a saber què no va sonar... i això ens ha delatat...

Tranquils, no us heu perdut res perquè els continguts que havíem preparat els comentarem en directe al proper programa, recordeu, dissabte a les 17:00 a Ràdio Taradell. Bé, us avancem l'agenda esportiva més que res perquè pugueu anar fent les inscripcions:

26/02/2012 Marxa "Anar-hi Anant" (10 km / 19 km a Bonmatí)

26/02/2012 Maratrail "Anar-hi Anant" (cursa de muntanya de 45 km a Bonmatí)

25/02/2012 Campionat social d'hivern de carretera gironí. Palafrugell.

Ah! I esperem que el proper dissabte no falteu al Carnaval de Taradell!

   

divendres, 17 de febrer de 2012

13 Fem salut 11/02/2012 ÀUDIO

13 Fem salut 11/02/2012

L'anotació - Carme Tuneu -

Una actitud mental positiva, practicar un estil de vida saludable, alimentar-se correctament, i algunes mesures suplementàries com per exemple la postura que adoptem o els tractaments mèdics que seguim, són claus per a una bona salut. Tot això està molt ben explicat en aquest petit repte de menja sa.

Mens Sana In Corpore Sano - Emília Bosch -

Bases alimentàries per a una bona nutrició per a fer exercici, per a treure el màxim rendiment esportiu:

  • Evitar tenir gana abans o durant l'exercici (per això, dies abans cal prendre hidrats de carboni)
  • Garantir uns nivells adequats de sucre a la sang per evitar les "pàjares" (tot i que sembli contradictori, dies abans no prendre sucre blanc)
  • Mantenir un nivell òptim d'hidratació (l'aigua triga 25-30 minuts a recórrer el nostre cos per hidratar-nos mentre que les begudes isotòniques només triguen 10 minuts, ara bé, consumir les que no portin sucres com l'Isostar o l'Isotonic)
  • Durant l'exercici, si es prenen aliments, que siguin de ràpida i fàcil digestió (com per exemple fruita o fruits secs)

Cada fase esportiva requereix una determinada alimentació:

  • A la fase de repòs cal seguir una dieta normal
  • A la fase d'entrenament consumir 60% de calories, hidrats + 20% greixos + 20% proteïnes + aigua i oligoelements. I com a mínim s'haurien de fer 4 àpats diaris.
  • A la fase de competició, l'esmorzar ha de contenir un 25% de les calories del dia, i s'ha de procurar iniciar la competició quant hagi fet unes 3 hores que haguem fet un àpat no copiós.
  • A la fase de recuperació cal prendre els líquids necessaris per compensar les pèrdues (amb la suor es perd aigua, sodi, potassi, aminoàcids, vitamina E1 i C) i tornar a seguir la dieta d'entrenament a partir del 3r dia.

Podeu fer les vostres consultes de Nutrició i Psicologia a: femsalutrt@gmail.com

I, en breu, tallers/col·loquis per preguntar i apendre al Centre Cultural Can Costa i Font a les 20:30. Us hi esperem.

L'agenda - Carme Tuneu -




   

dissabte, 4 de febrer de 2012

De festa... a les 24 hores a muntanya del Centre Excursionista d'Olot!

Avui 04/02/2011 us deixem sense programa perquè ens n'anem cap a Olot a fer les 24 hores a muntanya. 

Però no us deixem sense res... Per si vosaltres també voleu sortir a fer alguna activitat esportiva aquest cap de setmana, aquí teniu algunes idees (això sí, abrigueu-vos bé perquè pel que semba avui serà el dia més fred dels darrers anys):

04/02/2012 24 hores a Muntanya (Olot)

05/02/2012 La Mitja (21,097 km) i El Quart (5 km) de Granollers

05/02/2012 Campionat social d'hivern de carretera gironí. Les Preses. (anulat pel vent i pel fred!!!)

Apa, a fer molts kms i, sobretot, a cuidar la salut!

dijous, 2 de febrer de 2012

12 Fem salut 28/01/2012

L'anotació - Carme Tuneu -

El sistema immunitari és un complex sistema de vigilància i de defensa. Doncs hi ha aliments que l'ajuden a funcionar millor però també aliments que li són perjudicials. A més, hi ha aliments amb capacitat antibiòtica. Tot això està molt ben explicat en aquesta notícia de menja sa.

Mens Sana In Corpore Sano - Emília Bosch -

La menopausa és la impossibilitat de fer una gestació. Poden passar mínim 2 anys i màxim 8 anys des de la darrera menstruació, així que la disminució de la regla és només un avís.

Degut a l'alimentació i a d'altres varis factors, actualment la primera regla apareix més d'hora que anys enrere, s'allarga l'edat fèrtil fins més enllà dels 50 anys i, com que l'esperança de vida de la dona se situa al voltant dels 80 anys, de mitjana la dona passa uns 30 anys no fèrtils.

Algunes dones passen per l'anomenada menopausa quirúrgica, per exemple quant se'ls extreu la matriu.

Alguns símptomes que poden apareixen durant la menopausa són:
- els fugots (més freqüents a la nit)
- l'augment de les palpitacions
- tristesa, irritabilitat, inseguretat
- sequedat vaginal
- incontinència orinària
- desinterès sexual
- osteoporosis
- malalties cardiovasculars
- manca de memòria
- càncer de còlon
- obesitat abdominal

Els tractaments hormonals van bé només per alguns símptomes i només per algunes persones. Les isoflabones (presents en la proteïna de la soja), van bé. A més, cal caminar, beure aigua, no fumar, no menjar greixos, consumir calci, etc, però sobretot cal preparar-se mentalment.

Podeu fer les vostres consultes de Nutrició i Psicologia a: femsalutrt@gmail.com

I, en breu, tallers/col·loquis per preguntar i apendre al Centre Cultural Can Costa i Font a les 20:30. Us hi esperem.

Receptes i remeis de l'àvia Francesca d'Alcanar - Francesca Membrives -

Us recomanem que assistiu a la Festa de la Calçotada de Valls i, evidentment, que mengeu calçots!

L'agenda - Carme Tuneu -

29/01/2012 Caminada Popular de Vilanova i la Geltrú
29/01/2012 1a Marxa Castells del Baix Gaià, Altafulla
04/02/2012 24 hores a Muntanya (Olot)

29/01/2012 Mitja Marató de Terrassa (21,097 km) i Cursa Santi Centelles (5 Km)
29/01/2012 Canicross de Llançà
05/02/2012 La Mitja (21,097 km) i El Quart (5 km) de Granollers

29/01/2012 BTT. La Senglanada (Calders)
05/02/2012 Campionat social d'hivern de carretera gironí. Les Preses.

29/01/2012 Travessia nedant NO A LA FRED (Sant Feliu de Guíxols)
11/02/2012 100x100 (100 sèries de 100 metres en piscina de 25 m, Sant Feliu de Guíxols)